fredag 9 oktober 2015

Säsongen 2015 är inte slut förrän...

.....Piteå MS kört sin avslutande heatträning (eller inofficiella Klubbtävling)
Men eftersom vi ville att alla som vill skulle få möjlighet att komma,
så gjorde vi helt sonika en heatträning av det hela!
 
 
 
Onsdag kväll samlades 4st maskiner med tillhörande förare för att
preppa banan innan helgen.

 
Det kom mellan 70-80 förare till Haraholmen denna dag!
Imponerande!

 
Piteå MS framtid inom breddklassen Markus och Marcus står och diskuterar taktik
inför första träningsheatet.
 
-Om jag ser till att göra mej söjn bred i starten, å vara först in i startböjen så klart.
Då ta sä ju ingen förbi mä...
-Men då gör jag mä ju söjn liten och smal, och slinker förbi på innern, säger då
nästa snille...
 
Deras coach ser imponerad ut!
 
Ja ni förstår varför dessa herrar är våran framtid inom denna sport!

 
Sol och åter sol! Kort information till alla förare innan
heatträningen kunde börja!
 
 
JAAAA!! Äntligen, så fick dom gamla hojarna gå i pension!
Otto Bryggare stoltserar med sin 4T Yamaha 250, och Mattis vid
sin nya 85:a.
Synd bara att smutsa ner dom innan vintern :-)

 
#77 Melker Lundqvist, #111 Rickard Andersson och
#98 Elias Hellgren ser till att flaggningen sköts korrekt!

 
Detta var dom stora hojarna som gjorde sig klar för träning.
Och lika många var dom som körde 65cc och 85cc
 
Det vart en mycket lyckad dag ute på banan, och nu tror jag
när allt är tvättat och undanplockat för säsongen så lär det
dröja innan man tittar åt en högtryckstvätt igen!!
 
Jag tror ta mej f-n att jag utvecklat simhud mellan fingrarna
denna säsong....
 
Snabbt avslut blev det för
#666 Emil Hägg som inte hann med mer än 2 varv innan oturen var framme...
igen för den delen. I fjol så var det tummen som ändrade riktning.
Och i år så var det benets tur att få en gipsomgång :-(
 
Krya på dig Emil så ses vi garanterat på skotercrossbanorna i vinter!
 
 
Nu släcker jag ner och rundar av crossäsongen för denna gång!
Men vilan blir inte långvarig för nu vankas det ArcticCat cup och SM i Stadioncross
redan i Januari! Jag längtar redan!
 
Vi ses och hörs på en bana nära dig// Jörgen "speakern" Hellgren